K0non Datang Rumah Nak Tumpang T1dur, Isteri C3kup Suami N4fsu S0ngs4ng T1dur Dengan ‘Ad1k Angk4t’

Seorang Peguam Syarie dan Konsultan Perundangan Islam, Fahmi Ramli menerusi satu perkongsiannya di FB menceritakan tentang kisah si isteri yang terkejut apabila mendapat tahu bahawa suaminya mempunyai n4fsu s0ngs4ng atau bahasa mudahnya g4y.

Kisahnya bermula apabila mereka hanya berkenalan hampir sebulan melalui media sosial dan waktu pertama kali berjumpa dengan suaminya, lelaki berkenaan terus mengajaknya untuk berkahwin.

Nampak macam okay. Single lagi. Umur suami pun masa tu baru lebih kurang 35 tahun. Ada kerjaya, rumah, kereta. Pernah sekali sahaja berjumpa. Terus dia ajak kahwin.

Wanita ini pun tak kisah sangat sebab masa tu baru lepas ‘cl4sh’ dengan bekas teman lelaki. Jadi, dia ingat, tak payah nak kenal-kenal. Terus je lah kahwin. Kenal selepas nikah.

Akhirnya mereka selamat mendirikan rumah tangga dalam tempoh tidak sampai tiga bulan. Di awal perkahwinan, wanita berkenaan mengatakan yang semuanya nampak normal namun, ketika dia masuk ke rumah suaminya, dia melihat rumah berkenaan begitu kemas, teratur dan sangat bersih.

Cuma ada satu bilik di rumah tersebut yang ada baju lelaki yang bukan miliknya. Tapi milik adik angkatnya.

Si suami kemudiannya menjelaskan bahawa dia mempunyai adik angkat lelaki yang merupakan seorang pramugara dan jarang berada di Malaysia. Selepas mendengar penjelasan suaminya, wanita terbabit seperti tidak kisah kerana adik angkatnya adalah lelaki dan bukan seorang wanita.

Jadi, selepas lebih kurang enam bulan selepas berkahwin, suaminya memaklumkan yang adik angkat itu nak tumpang sehari dua sebelum pulang ke kampung.

Hendak dijadikan cerita, ketika si isteri sedang h4mil dua bulan, adik angkatnya datang menumpang ke rumah mereka dan ketika itulah dia dapat melihat secara berdepan kerana selama hanya melihat di dalam telefon suaminya sahaja.

Pada malam itu, si suami leka bersembang dengan adik angkatnya sehingga lemat malam dan wanita berkenaan mengambil keputusan untuk tidur dulu kerana keletihan. Namun, dia terjaga pada tengah malam kerana ingin pergi ke tandas dan bayangan suaminya masih lagi tidak kelihatan.

Dia pun senyap-senyap keluar bilik dan tengok tiada siapa di ruang tamu. Dia cuba buka pintu bilik yang diberikan kepada adik angkatnya suaminya untuk bermalam tersebut perlahan-lahan.

Alangkah terkejutnya apabila melihat suaminya sendiri sedang tidur berdua bersama adik angkatnya tanpa seur4t ben4ng di atas katil. R3muk hati seorang isteri apabila melihat perkara sebegitu di depan matanya.

Hangpa buat apa ni! Ast4ghfirullah hal ‘az1m.

Si suami terkejut apabila isterinya sudah mengetahui hal sebenar dan dia cuba mengejar isterinya yang berlari keluar dari rumah berkenaan. Wanita tersebut berasa b1ngung dan dia hanya ingin mengambil kunci kereta dan keluar dari rumah itu sahaja.

Dalam pada itu, Peguam Syarie, Fahmi Ramli turut memberi beberapa pandangan jika perkara ini berlaku kepada isteri di luar sana.

Seorang isteri berhak tuntut fas4kh dengan alasan suami berkelakuan kej1 mengikut S3ksyen 53(1)(h)(ii) En4kmen Keluarga Isl4m Kedah 2008.

Beban pembuktian bagi kes fasakh yang diminta oleh isteri, tertanggung atas isteri. Jika si isteri dkwa yang suaminya berkelakuan keji dan bertentangan dengan hukum syarak, maka isteri kena buktikan.

Sangat berat nak buktikan isu sebegini jika suami enggan mengaku. Walaupun mungkin memang berlaku dihadapan mata isteri sekalipun, ada kemungkinan suami tidak akan mengaku atau mungkin dia tidak akan hadir ke Mahkamah.

Ujarnya lagi, jika perkara ini berlaku, si isteri boleh melaporkan perkara berkenaan kepada pihak berkuasa terlebih dahulu untuk proses tangkapan dan si4satan lanjut. Jika ingin terus bercer4i, pasangan berkenaan perlu berbincang untuk berpisah secara baik.

Perpisah4n secara baik dibawah seksyen 47 Enakmen Keluarga adalah jalan penyelesaian terbaik. Tidak perlu kita nak buka a1b mana-mana pihak. Cukup sekadar alasan tidak sefahaman. Atau mungkin, yang terbaiknya adalah kedua-dua pasangan dapatkan khidmat nasihat dan kaunseling terlebih dahulu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!MV

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @MOTIFVIRAL

Sumber: Oh Bulan

PERHATIAN: Pihak @MOTIFVIRAL tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak @MOTIFVIRAL juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "K0non Datang Rumah Nak Tumpang T1dur, Isteri C3kup Suami N4fsu S0ngs4ng T1dur Dengan ‘Ad1k Angk4t’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*